Ministerie kan druk opvoeren rond azc Sliedrecht: ‘We willen de regie niet kwijtraken’

Burgemeester en wethouders van Sliedrecht zijn nog niet bang de controle kwijt te raken aan de minister. Ook niet nu het COA nog altijd niet met de juiste papieren is gekomen en de bouw van het asielzoekerscentrum in Sliedrecht niet is begonnen. De gemeente zit wel in de ‘gevarenzone’ van de spreidingswet, waarbij het huidige ambtelijk overleg elk moment kan omslaan in een zwaarder ingrijpen vanuit het Rijk. „Wij kijken vol vertrouwen naar het gesprek met het ministerie.”

Lees verder